Pressupostos per a 2012 “gens austers” i amb “una aposta pels retalls”

BLOC-Centristes qualifica de “gens austers” i una “aposta pels retalls” els pressupostos de l’Ajuntament de Xàbia per a 2012

La coalició lamenta que l’equip de govern reduisca les partides de Platges i Cultura i elimine la plaça de Normalització Lingüística

El portaveu de Bloc-Centristes, Vicent Chorro, ha assegurat hui que “els pressupostos que esta nit té previst aprovar l’equip de govern no són gens austers” i que, en canvi, “inclouen retallades en aspectes fonamentals per al poble”. Raons per les quals la coalició votarà en contra dels pressupostos.

En aquest sentit, el nacionalista ha alertat de la retallada d’un 16% de la partida destinada a Platges (que abaixa d’1.017.000 euros a 953.000) i d’un 8% de la de Cultura (que passa de 366.000 a 308.000). “Nosaltres considerem que són dos partides fonamentals per a la imatge que projecta Xàbia tant als seus veïns com als que ens visiten”, ha defensat Chorro. “I no només això”, ha continuat el portaveu, “sinó que també hi ha retalls a Medi Ambient (li lleven 5.000 euros), Turisme (15.000 euros menys), Esport (perd 35.000 euros)…”.

Per contra, segons Chorro “no trobem partides destinades al foment d’emprenedors ni per a formació quan és això el que està demandant la societat a les administracions”.

Alhora, Chorro ha qüestionat que “enguany es tornen a donar 60.000 euros a l’Associació de Comerciants del Centre Històric” perquè “el conveni que es va signar el 2009 amb l’Ajuntament suposava una subvenció de 180.000 en els últims tres anys i l’equip de govern els prorroga ara 60.000 euros més”. Per a ell, “hi ha altres sectors productius de Xàbia igualment necessitats”.

Marginació del valencià
A més, Bloc-Centristes ha alertat de l’eliminació de la plaça de Normalització Lingüística. “Amb aquesta mesura, anem descobrint quina és la política lingüística que té prevista el PSOE i els seus socis al llarg de la legislatura i que es resumeix en el menyspreu i la marginació del valencià”, ha criticat Vicent Chorro.

De la mateixa manera, també ha assegurat que “és totalment incoherent que el tècnic de Festes continue ocupant una lloc de càrrec de confiança quan deuria passar ja a la plantilla de l’Ajuntament”.

Obstacles a l’oposició
Finalment, el portaveu de la coalició ha volgut mostrar el seu desacord “amb la forma i terminis” en què s’han presentat els pressupostos als grups de l’oposició. “Ens van donar un resum dilluns passat amb la promesa que l’endemà estaria tota la documentació; no la vam tindre fins dimecres i dijous es va modificar el pla d’inversions; amb la qual cosa no hem tingut pràcticament temps per poder estudiar amb deteniment les xifres”. Segons Chorro, “això no ens veu de nou perquè està sent la pràctica habitual de l’equip de govern, la tindre dues velocitats, una per a ells i una per l’oposició; i els hem de recordar que nosaltres també representem a molts ciutadans”.

Arxivat en: Economia i Ocupació