Moció per a demanar que la Policia Local de Xàbia no participe en desnonaments

JOSEPA CHORRO MONSERRAT, portaveu del grup municipal BLOC-COMPROMÍS a l’Ajuntament de Xàbia, presenta al Ple la moció següent:

El grup municipal del Compromís per Xàbia va sol·licitar fa uns dies mitjançant una instància que l’alcalde José Chulvi se sume a la iniciativa d’altres ciutats de l’Estat, com ara Saragossa o Montoro, entre altres, i ordene a la Policia Local que no participe a cap nova ordre de desnonament. No podem continuar mirant cap a l’altre costat, mentre algú del nostre veïnat pot patir la injustícia de perdre la seua llar. I els governants, la classe política hem de donar exemple. Des de Compromís tenim molt clar que la policia ha d’estar al servei de la ciutadania i no dels bancs, per això no podem consentir que amb els nostres diners es col·labore en cap desnonament més. Hem de rescatar persones, no bancs.

Considerem que les accions per evitar drames personals i familiars causats pels desnonaments, passen per fer i aprovar accions concretes, i no per reunions bilaterals entre els dos grans partits i declaracions de bones intencions. Precisament, fa uns quants dies el Diari Oficial de les Corts Valencianes ha publicat la Proposició de Llei de Mesures contra el sobreendeutament personal i familiar i de protecció davant els procediments d’execució hipotecària de l’habitatge habitual, un text redactat per Enric Morera, Síndic de Compromís a les Corts, i que presentem en una altra moció.

La nostra proposta no és gens utòpica, perquè aporta solucions factibles i fàcils de prendre per part de les administracions públiques amb la finalitat d’acabar amb eixe greu problema dels desnonaments. Està totalment en sintonia amb el criteri de l’advocada general del Tribunal Superior de Justícia de la Unió Europea, Juliane Kokott, qui ha dictaminat que la llei espanyola no garanteix la protecció eficaç dels consumidors front a les clàusules abusives de les hipoteques.

Principalment, la proposta serà per a defensar a les persones i establir mecanismes que reequilibren la relació entre els consumidors i les entitats bancàries, amb el clar objectiu de posar fre al gran abús que la gran majoria de bancs han fet amb les hipoteques.

Per tot això proposem al Ple l’aprovació de les següents propostes:

1.- L’Ajuntament de Xàbia en la figura del seu alcalde es compromet a no ordenar la participació de la Policia Local en l’execució de desnonaments que tinguen lloc dins del terme municipal.

2.- L’Ajuntament de Xàbia tindrà en compte la possibilitat de retirar els comptes corrents municipals de les entitats que executen desnonaments al nostre poble.

3.- L’Ajuntament de Xàbia comunicarà aquest acord a les entitats bancàries que treballen al nostre poble.

Xàbia, a 29 de novembre de 2012

Signat, Josepa Chorro Monserrat