Compromís presenta una moció perquè la sanitat torne a ser de gestió pública

Compromís per Xàbia ha enregistrat una moció en l’ajuntament per demanar que la gestió sanitària a la Marina Alta (àrea 13) torne a ser pública, rescindint així el contracte amb Marina Salud, actual empresa gestora.

L’agrupació local de Compromís es suma així la campanya encetada per la Plataforma en defensa de la Sanitat pública de la Marina Alta, on al·legant les males pràctiques de l’empresa, en quant a les retallades en qualitat i serveis exigixen finalitzar el conveni amb l’empresa i tornar a la gestió pública de la sanitat.

Des del col·lectiu de Xàbia consideren intolerable que els guanys d’una empresa siguen a costa del detriment de la salut dels veïns i veïnes de Xàbia i comarca. “Les hores d’espera en urgències, l’eliminació de serveis assistencials en diversos pobles, la falta d’ètica professional al no derivar pacients a l’Hospital Crònics de la Pedrera, l’incompliment del plec de condicions per part de l’empresa, així com la retallada en el personal professional deixen a la comarca de la Marina Alta en una situació molt precària pel que fa els serveis sanitaris”, exposa el comunicat emès per Compromís

Per tot això en la moció demanen que l’Ajuntament inste al Consell a que rescindisca la concessió administrativa a l’empresa gestora i que la Generalitat Valenciana recupere la gestió directa per poder garantir una sanitat vertaderament universal, pública i gratuïta.

Arxivat en: Comarcal, Sanitat i Benestar Social