Els valencianistes se sumen a la iniciativa “soc vell no idiota” i presenten una moció per a exigir als bancs un tracte més humà i presencial per a gent gran i amb diversitat funcional

Xàbia, 16 de febrer de 2020

Compromís per Xàbia ha registrat una moció per a sol·licitar a les entitats bancàries i altres organismes la millora del servei per a la ciutadania en general i per a la gent gran i persones amb diversitat funcional. A més, es demana que aquestes entitats no cobren comissions per serveis d’atenció, ja que aprofundeix molt més en la bretxa digital.

La moció es centra també en els productes financers que ofereixen les entitats demanant transparència i claredat per a ser més comprensibles per tot el món, per la qual cosa s’insta també els poders públics a legislar per una normativa bancària més justa i solidària.

El seu portaveu Juan Cardona, ha explicat que “apostem per una banca pública, però també per una banca privada que siga ètica, justa i pròxima amb els clients. Pel que no entenem aquest tracte inhumà als nostres majors ni a la ciutadania en general”.

A aquestes paraules s’ha sumat l’edil valencianista Vicent Colomer afirmant que “el tracte rebut per les entitats bancàries és molt injust amb la gent gran i continua dificultant la vida a molts treballadors, empresaris, etc a l’hora de tramitar amb ells. Per això esperem el suport de totes les forces, perquè creiem que es tracta d’una reivindicació justa i necessària.”

La moció es debatrà en el proper plenari de febrer.